Badania ilościowe – 6 korzyści dla Twojej firmy

Prowadzenie działań marketingowych jest niezbędne w każdym przedsiębiorstwie – reklama pozwala pozyskiwać nowych klientów, zwiększać przychody i budować pozytywny wizerunek marki. Jednak aby działania takie były skuteczne, niezbędne jest przeprowadzenie odpowiednich badań, dzięki którym możliwe będzie pozyskanie wiedzy na temat rynku. Jednymi z najpopularniejszych są badania ilościowe, które przyniosą Twojej firmie wiele korzyści. Jakich?

Czym są badania ilościowe?

Zanim jednak przejdziemy do korzyści dla Twojej firmy, wyjaśnijmy czym są badania ilościowe – to specjalny rodzaj badań marketingowych, które pozwalają ustalić jak często w danej zbiorowości występuje konkretne zjawisko. Mówiąc inaczej – pozwalają pozyskać konkretne wartości liczbowe, dzięki którym możliwe jest pozyskanie wielu interesujących przedsiębiorcę informacji. Badania ilościowe odpowiadają na pytania „ile” i mogą dać informacje odnoście tego, ile osób skorzystało z Twojej oferty, ilu klientów jest zadowolonych, a ilu nie i wiele innych. Pozwala to wyciągać ciekawe wnioski, oczywiście z korzyścią dla rozwoju Twojego przedsiębiorstwa.

Badania ilościowe – 6 najważniejszych korzyści dla Twojej firmy

Po pierwsze – Wiesz, ilu klientów jest zadowolonych/niezadowolonych z Twojej oferty

Badania marketingowe pozwalają mierzyć zadowolenie klientów, co jest jednym z najważniejszych znaków dla przedsiębiorcy odnośnie tego, czy jego działania są prowadzone prawidłowo i czy nie warto byłoby wprowadzić zmian w prowadzonej polityce. Oczywiście dobrą informacją jest duża liczba zadowolonych klientów, co jest oznaką wysokiej jakości usług oraz obraniem przez przedsiębiorstwo prawidłowej strategii działania. Przeważająca liczba negatywnych opinii powinna natomiast skłonić do refleksji i zmiany prowadzonej polityki.

Po drugie – Wiesz, jak wiele osób jest skłonna skorzystać z Twojej oferty ponownie

Kolejną korzyścią jest wiedza na temat tego, czy oferta jest na tyle dobra, że klienci chcą skorzystać z niej ponownie. Jeżeli tak nie jest i większość kontrahentów wyraża brak chęci ponownego wybrania Twojego produktu lub usługi, może to oznaczać, że nie reprezentują one wystarczająco wysokiej jakości i warto o to zadbać.

Po trzecie – Wiesz, ile osób kojarzy Twoją markę

Dzięki odpowiednio zadanym pytaniom dowiesz się, czy Twoja marka jest wystarczająco znana, a w związku z tym – czy prowadzone przez Ciebie działania marketingowe są skuteczne. Dzięki temu również dowiesz się, czy nie popełniasz jakichś błędów, które warto byłoby skorygować.

Po czwarte – Wiesz, ilu klientów woli Twoją ofertę od oferty konkurencji

I to kolejna ciekawa informacja, dzięki której zweryfikujesz jakość oraz skuteczność prowadzonych przez siebie działań. I pozwoli Ci to stworzyć taki plan, dzięki któremu uda Ci się wyprzedzić konkurencji na polu walko o klienta.

Po piąte – Możesz zadawać klientom wiele zróżnicowanych pytań

Badania ilościowe nie narzucają ograniczeń jeżeli chodzi o zadawane pytania – dzięki temu możesz dowiedzieć się od klientów dokładnie tego, czego chcesz, co pozwoli Ci działać jeszcze skuteczniej niż do tej pory.

Po szóste – Kreujesz przyszłe strategie o wiele skuteczniej

I to znacznie oszczędzając czas – to specjaliści z zewnętrznej firmy zadbają o wszystko za Ciebie, w związku z czym będziesz mógł skupić się na swoich podstawowych zadaniach. Badania ilościowe pozwolą Ci wyciągać wnioski, dzięki którym rozwiniesz swój biznes. Powodzenia!