Znaczenie i rola słuchawek w call centre

Słuchawki – ulubiony gadżet zarówno młodych i starszych osób. Zdecydowanie coś, co każdy z nas posiada, choć może w nieco innej wersji. Słuchawek, bowiem jest wiele różnych rodzajów do wyboru – douszne lub słuchawki nagłowne, na kabel lub słuchawki usb. Wybór jest duży  i łatwo dopasować słuchawki do swoich potrzeb. Słuchawki to także ważny element w niejednej branży, jeśli chodzi o pracę. Słuchawki do telefonu stacjonarnego napotkamy w korporacjach, by sekretarka mogła płynniej zarządzać połączeniami na przykład. Jednak wiele miejsc pracy będzie zapewniało pracownikom słuchawki do pracy w biurzem.in. call centre, dyspozytornie taksówek czy rejestracje.

Praca w call centre

Słuchawki pc są podstawowym narzędziem w przypadku pracy w firmach call centre, czyli takich, które swoje działanie opierają na dzwonieniu do klientów i prezentowaniu im aktualnej oferty. Konsultanci otrzymują specjalne słuchawki z mikrofonem i wykonują połączenia do osób z bazy numerów, a w rzeczywistości połączenia są dokonywane automatycznie przez system. Jeżeli jedna osoba nie odbierze lub się rozłączy to system od razu rozpocznie kolejne połączenie i tak przez całą zmianę w pracy. Zadaniem konsultanta jest przestawienie klientowi oferty firmy i krótko mówiąc naciągnięcie go najlepiej, na jak największa ilość usług lub produktów. Firmy call centre najczęściej oferują produkty z zakresu telekomunikacji – abonamenty, telewizję, Internet i temu podobne pakiety. Często są to też firmy pożyczkowe czy ubezpieczeniowe. W gruncie rzeczy firma call centre jest jedynie pośrednikiem dla inne firmy z danej branży.

Zasady pracy

Praca w call centre jest w zasadzie zajęciem dla każdego, ponieważ większość firm nie ma wygórowanych wymagań wobec kandydatów. Chętnie przyjmowani są zarówno studenci i seniorzy. Najczęściej warunkiem jest dyspozycyjność, dobra dykcja, lubienie kontaktu z drugim człowiekiem i temu podobne. Oczywiście, konsultant nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem, gdyż wszystko odbywa się przez połączenie telefoniczne czy internetowe. Konsultant słyszy swojego rozmówce w słuchawkach nagłownych, przy których ma także mikrofon. Praca opiera się, zatem na rozmowach i sprzedaży z biura. Konsultant musi prowadzić rozmowę zgodnie z wyuczonym scenariuszem, w którym ma przygotowane zwroty i oferty. Tak naprawdę czyta lub recytuje odpowiednie kwestie, a w razie nieszablonowych reakcji zwraca się o pomoc do koordynatora projektu lub improwizuje.

Słuchawki call centre

Słuchawki do biura call centre mają ogromne znaczenie, skoro praca opiera się głównie na nich. Bez nich trzeba by było prowadzić rozmowy tradycyjnie przez telefon, co byłoby uciążliwe – zajęta ręka, ograniczenie ruchów i różna jakość rozmów. Dzięki słuchawkom z mikrofonem usb konsultanci mają swobodę ruchu, mogą jednocześnie wpisywać dane na komputerze. Słuchawki na usb wybierane do pracy w call centre są najczęściej bezprzewodowe i wraz z mikrofonem. Dzięki temu mamy stabilne połączenie, odpowiednio słyszymy rozmówcę i jednocześnie on słyszy nas poprawnie, gdyż mikrofonem znajduje się blisko twarzy. Słuchawki usb oraz komputer to podstawowy sprzęt używany na stanowisku call centre.