Czy opłaca się wynajmować biuro serwisowane

Jeśli chodzi o wynajem różnego rodzaju lokali, w których można umieścić siedzibę firmy lub przedsiębiorstwa, na rynku nie brakuje różnorodnych ofert. Znajdziemy pomieszczenia o różnej wielkości, położone w różnych lokalizacjach i o różnym stopniu wyposażenia. Znajdziemy też tak modną ostatnio opcję jaką jest biuro serwisowane. W mediach możemy znaleźć oferty dziesiątek, jeśli nie setek firm, które oferują właśnie takie rozwiązanie, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają prowadzenie działalności, proponując im duże oszczędności na start. Właśnie dlatego w tym artykule chcemy się bliżej przyjrzeć tego rodzaju biurom. Czy faktycznie można zaoszczędzić na ich wynajmie? I czy są tak praktycznym rozwiązaniem jak się powszechnie uważa?

Biura serwisowane – oczekiwania i rzeczywistość

Zazwyczaj, firmy oferujące wynajem biura serwisowanego przedstawiają swoją ofertę następująco: Wynajmujesz je jak zwykłe biuro, płacąc tyle ile średnio zapłaciłbyś za wynajem lokalu pod biuro, ale dodatkowo otrzymujesz pełne wyposażenie (w tym część przeznaczoną na relaks) oraz określoną miesięczną liczbę godzin, które możesz wykorzystać korzystając z usług specjalistów w zakresie na przykład księgowości. Jeśli chodzi o takie biuro serwisowane Warszawa centrum jest szczególnie poszukiwaną i dlatego też najczęściej oferowaną opcją. Jednak jak wygląda porównanie oferty takich firm z rzeczywistością? Czasami zdarza się, że jeśli porównać ceny wynajmu biura serwisowanego i wynajmu zwykłego lokalu pod biuro, koszt faktycznie jest zbliżony, a dodatkowo otrzymujemy wspomniane wyżej dodatkowe opcje. Jednak często zdarza się, że cena takiego biura jest sporo wyższa od wynajęcia zwykłego lokalu w podobnej lokalizacji. I trzeba pamiętać, że jeśli mówimy o biurze serwisowanym warszawskie ceny do najniższych nie należą. Z drugiej strony, należy wziąć pod uwagę fakt, że w ramach wynajmu takiego biura, mamy zapewnione od razu całe jego wyposażenie wraz ze sprzętem biurowym. Jeśli dopiero zaczynamy prowadzić działalność i nie posiadamy takich sprzętów ich zakup może okazać się sporym wydatkiem na start. W takim wypadku trzeba przeliczyć koszty i sprawdzić czy lepiej będzie zainwestować w sprzęt, obliczając po jakim czasie koszty nam się zwrócą. Warto zestawić koszty w skali rocznej z wynajmem biura serwisowanego na taki sam okres czasu.

Księgowość i obsługa prawna firm

Co prawda w ramach wynajmu biura serwisowanego warszawskie firmy oferują w pakiecie pomoc prawną, czy w zakresie księgowości, jednak warto się zastanowić, czy w przypadku naszej działalności, naprawdę takiej pomocy będziemy potrzebować. I z drugiej strony, jeśli będziemy potrzebować takiej pomocy w większym zakresie, to czy wystarczy nam czas obsługi oferowany w pakiecie, który oferuje nam firma. Przed podjęciem decyzji o wynajmie biura serwisowanego lub zwykłego lokalu pod biuro, warto więc wziąć pod uwagę wszystkie za i przeciw i uwzględniając je na spokojnie podjąć decyzję, której później nie będziemy żałować.